2013. április 22., hétfő

Pályázás 2010.

Korábban említettem, hogy külön posztokat fogok szánni a pályázásnak. Ennek most elérkezett az ideje, jöjjön a kezdet...
2010. tavaszán Szenderi Józsi, azaz Szuti írt egy E-mailt, amiben ez a szöveg állt: „Szuti vagyok a Corolla TS-sel. Párszor már láttalak kint a gyorsulásokon. Látom hogy küldöd neki :-)... Nézd meg a www.toyotaclub.hu oldalt sokan fórumoznak Yaris TS-sel és van egy nagyon kemény gép épített mindennel.” 
Szófogadó gyerek lévén meglátogattam az említett oldalt. Rövid fórumos ismerkedés után, elmentem a pénteken tartandó kis Toyotaclub-os összejövetelre, ahol gyorsan össze is barátkoztunk. Innen ismerem a már korábban említett Sityu barátomat. Elég hosszú lenne a lista, amit nem szeretnék itt felsorolni, de a többek között itt ismertem meg Balló Marcit, Czukor Barnát, Mondit, Csocsót is, akikkel mai napig jó barátok vagyunk. 

Toyotaclub 

A nyári Toyotaclubos találkozót Kakucson rendezték július 26-án. A pályát szokás szerint bójákkal színesítették, melyből így egy egykörös mini szlalompálya lett. Ezt kellett időre teljesíteni. Itt mentem a Yarissal először versenypályán, avagy itt kezdődött el a pályázás. 

2010. Kakucs

Itt még a videó is jó mutatja, hogy csak és kizárólag az „ON” és „OFF” gázpedál állást ismertem :) Gyári futómű volt az autó alatt, ráadásul a két hátsó gátló erősen el volt fáradva. 

Kakucs 2010. július

Október 10-én tartottak egy autós nyílt napot a Hungaroringen. Ezek a nyílt napok bárki számára elérhetők, aki szeretné kipróbálni magát és autóját versenypályán, vagy aki csak nézelődni szeretne. A belépés ingyenes, a pályahasználatért 20 perces etapok után kell fizetni. Szuti beült mellém egy etap erejéig, és felhomlyosított arról, hogy nagyjából mindent máshogy kellene csinálnom, ha szeretnék jó időket menni. Azt mondta nem vagyok reménytelen, de egy-két „beidegződést” sürgősen el kell felejtenem. Segített leküzdenem a már említett „ON-OFF” betegséget, valamint elmagyarázta (csúnya szóval megfogalmazva) a „gyorsanmenés” trükkjeit. 

Yaris tobzódás 2010. Hungaroring

GPS alapú köridő mérő programot is beszereztem, hogy lehessen látni a fejlődést, a köridők javulását, és nem utolsó sorban, a körök elemzésével rá lehet bukkanni a hibákra, amitől megint csak gyorsulni lehet.

Első köreim a Hungaroringen (2010. 10. 10.)
Szuti és két barátja, Viktor és Vili létrehoták a Tunexcom.org-ot, ami egy típusfüggetlen autós társaságot összefogó honlap, ahol tuningról és pályázásról egyaránt lehet eszméket cserélni. Szerveztek egy összejövetelt november 14-én, egy igazi utolsó „nyári” napon az Euro-Ringen. Közel 20 fok volt, a pálya hőmérséklete is ideális volt. Itt mentem először ezen a pályán, ami egyből az egyik kedvencemmé vált. Vannak benne tempósabb részek, de sok a technikás kanyar is. A pálya egyetlen hibája, hogy motoros pálya lévén egy picit szűk az autóknak.  

2010. Euro-Ring

Ice-al a boxutcában
Euro-Ring első körök (2010. 11. 14.)
Ennyi történt 2010-ben, így kezdődött a pályázás. Mára ennyit tudtam írni. Most itt nálam vasárnap reggel 7 óra van, egy óra múlva indulunk a Slovakia Ringre, ahol kezdődik az idei Time Attack szezon. Ha érdekel hogy kerülők én oda, akkor olvasd a blogot a jövő héten is ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése