2013. szeptember 19., csütörtök

A „donor”

Rendhagyó módon csütörtök reggel jelent meg most ez a poszt ennek oka, hogy a kompozit elemek gyártásával elég jól haladok, így akad pufferanyag hétfőre bőven, viszont fontos bejelenteni valóm van. 2012. szeptember 14-én állítottam be a használtautón a figyelő szolgáltatást. Öt napja kaptam egy E-mailt, miszerint egy év eltelt, a keresési beállításaimat inaktiválták, de ha szeretném, akkor aktiváljam újra. Beléptem az oldalra, szűkítettem a keresést, mivel már csak donorra vadászom. Kedden reggel csipás szemmel nézem a leveleimet és jött egy értesítés. Nissan Sunny 1.4 LX lejárt külföldi okmányokkal. Az ára is határértéken belül volt. Reggel 7:15-kor felhívtam emberünket, hogy érdekelne az autó, meséljen róla valamit. Sztori szerint a faterja Németországban dolgozott, kvázi hazajárásra vette meg az öreg a darabot, vagyis vette egy Németországban élő barátja. Ezzel járt haza fél évente. Az autó 1990-es, de 94-ben helyezték először forgalomba. Motorikusan kitűnő, a kasztnija a szokásos helyen (hátsó sárvédő ív és küszöb) erősen rohad. Magyarországon akarták forgalomba helyezni, de mivel nincs (értsd: nem létezik hozzá) hátsó javítóív, ezért letettek róla. A szedán kivitelhez van ív, de ugye az 4 ajtós. Kis kalapálással megoldható, nincs rá más megoldás. Ezt az utat nem látta járhatónak az előző tulaj így meghirdette a neten. Megbeszéltük hogy este nyolc körül elmennénk érte megnézni. Mivel nekem csak donornak kell az autó a balosításhoz, a számomra fontos alkatrészek, mint pl tűzfal, ablaktörlők, műszerfal stb. hiánytalanul megvoltak. A külseje tényleg eléggé le van pukkanva. A rohadáson kívül horzsolásokkal, apróbb horpadásokkal van tele, de szinte minden elem. Volt alkudozási alap. A motorja pöccre indult, szépen járt. A meghirdetett vételár 70 %-ára sikerült lealkudni az összeget, így létrejött a deal. Aláírtuk a papírokat, felpattintottuk a P-s rendszámot (köszönet a Tunexcom Racing-nek!!!) és máris hasíthattunk hazafelé Csákvárról. 

Nagyon ráért a tanúm....
Benzin ugyan nem sok, de volt benne. Az első benzinkútnál csináltunk gyorsan pár képet is. 

Nissan Sunny 1.4 LX 1990-ből
Az első tankolás
Itt-ott rohad, de a célnak tökéletesen megfelel
A motor egyenletesen járt, nem melegedett, a kormány nem húzott egyik irányba sem, nem rázott. Egyetlen negatívumként a kormánykereket tudnám megemlíteni. Ahogy megfogtam, egyből hozzá is ragadtam :). Először azt hittem, csak a sokévnyi rárakódott retek miatt, de a benzinkútnál a hosszas csaszitolás után sem lett jobb. Az elöregedett gumikormány ragad. Ennél nagyobb baj ne legyen. Hazafele megálltunk kajálni egyet tíz óra magasságában, majd hazagurultunk vele. Ezúttal is köszönöm Marcinak, hogy elvitt, hogy együttes erővel lealkudtuk és hogy mindezek után még haza is vitt. Nagy segítség és egyben hatalmas élmény is volt :D. Máskor is mehetünk ;)
Szerda délután körbefotóztam az autót.












Akinek szüksége lenne bármely alkatrészére, kérem jelezze bátran. Az autó egyben van, ha motor vagy váltó érdekelne bárkit, akkor kipróbálható. Hétfőn újra kompozit elemek gyártásáról olvashattok, de ezt a hírt meg kellett osztanom. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése