2013. szeptember 2., hétfő

Versenyautó születik 17 – Bal első lámpa sablon készítése

A múlt héten ígértem, hogy megmutatom hogy sikerült a fényezés. Sajnos sehogy. Dani fújt egy másik mintát is, de ha a színe jó, akkor elveszti a karbon a szép szövését. Marad tehát a karbon lap visszacsiszolása és felpolírozása. Jövő hétre befejezem.
A gyári lámpák helyére szeretnék egy könnyebb karbon változatot kreálni. A bal oldalit ráadásul egy picit át is fogom alakítani, mert a lámpa mögött van ugyanis a HKS légszűrő, amire szeretném rávezetni a lehető leghűvösebb menetszelet. Az még képlékeny, hogy a lámpák és indexek külön lesznek-e vagy egy darabból csinálom őket. A lényeg, hogy úgy legyen megoldva, hogy bármikor egy-két csavarral vissza lehessen rakni az eredeti elemeket. Még az is lehet, hogy a középső ráccsal is egybe szerelem, hogy az egész eleje (lökhárító fölötti rész) egybe cserélhető legyen. Szóval a tutit még nem tudom, csak hogy nagyjából mit szeretnék. Elkezdtem hát csinálni és majd kialakul. Valami ilyesmit szeretnék csinálni.

Itt egy darabból van a lámpa és az index
Első lépésként a korábban kiszerelt, jobb kormányos közlekedéshez való gyári lámpát kellett szétszednem. Hőlégfúvó és csavarhúzó segítségével felmelegítettem és szétfeszítettem a lámpát a műanyag és az üveg rész találkozásánál.

A gyári lámpa
Szétszedés közben nyúlik a tömítés
Kettéválasztva
Egy fűrészporból préselt lapra (eredeti rendeltetése képkeret hátlap volt) helyeztem az burát, körberajzoltam és kivágtam. 

Körberajzolva
Kivágva
Erre azért volt szükség, mert a burának volt egy alsó pereme, és így volt a legegyszerűbb egy „tálcát” kreálni alá. A kivágott középső rész köré kétoldalas ragasztóval rögzítettem egy hőre zsugorodó fóliadarabot.

Fólia felragasztva
Visszahajtottam a széleit és a lap hátuljához ragasztottam maszkolószalaggal.

Hátulról
A belső kerettől nagyjából két centire kivágtam a fóliát, hogy a belső részen is a lap hátuljához tudjam ragasztani.

Középső rész kivágva és bevagdosva
Szintén hátulról, most már a fólia mindenhol rögzítve
Előröl 
A fóliát hőlégfúvóval felmelegítettem egy kicsit, ezáltal rázsugorodott a lapra és kifeszült.

Fólia kifeszítve
Ezután a lámpát mindkét oldalon hotmelt pisztollyal rögzítettem a fóliához.

Hátulról
Előröl 
Mivel a hátoldalon a lámpa mélyebbre lógott, mint a lap, szintén hotmelt pöttyöket raktam körbe a bura köré, hogy majd azok tartsák és ne billegjen. 

A végén így nézett ki a hátulja
A bura ezennel készen áll a formaleválasztózásra és a gélezésre.

Formaleválasztózva
A gél felhordása után egy óra pihi következett, ezalatt méretre vágtam üvegpaplan darabokat.

Gélezve
A gélezett forma és az előkészített üvegpaplan darabok
Első körben széttépet üvegpaplant szórtam a bura tövéhez, hogy szépen felvehesse a formáját.

Üvegpaplan darabokkal megszórva
Ezután jöhetett a poliészter gyanta bekeverése és felhordása az üvegpaplan darabokkal.

Gyantázva
24 órával később elkezdődött a kicsomagolás. 

Kibontakozás közben
Kívül-belül leszedtem a fóliát és a ragasztószalagokat.

Fólia letépése
Az üveg tövében lévő hotmelt ragacs eltávolítás után ki tudtam venni a burát a negatív sablonból.

Ragacs kipiszkálása
Csavarhúzóval rásegítettem egy kicsit
Az utolsó két centinvel együtt már ki is fordult a sablonból a bura.

A bura és a sablon
A kész sablon.
Körbevágtam a sablon széleit és a belső szélénél (hotmelt ragacs helyén) lecsiszoltam az éles „tarajokat”.

Szélek lecsiszolva
Körbevágva
Ennyire pontosan visszaadja a gél a mintát (kb 2 mm magas betűk)
Jövő héten megcsinálom a lámpabura másolatát a fent bemutatott sablon segítségével és reményeim szerint a beömlő „faragásához” is hozzá tudok kezdeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése